duminică, 10 martie 2013

Do1spre2ece - Nick McDonell Recenzie


Înainte de toate vreau să menționez că această recenzie face parte din campania vALLuntar 2, înițiată de editura All în parteneriat cu RomSilva. La fiecare 15 comentarii ei vor planta un copac așa că haideți să-i punem la treabă!

***

  Dacă vrei să citești ceva neconvențional, total diferit de ce ai citit până acum, care să te facă să întrebi și  să cauți răspunsuri, atunci Doisprezece este cartea potrivită.

Mike Albu', personajul principal al romanului, este un foarte cunoscut dealer de droguri, mai ales pentru că vinde ceva cu totul special,despre care nici măcar  el nu știe prea multe  și pe care  l-a numit simbolic Doisprezece. Un lucru important legat de Mike Albu' este că deși  practică de mult această ”meserie” nu a luat niciodată droguri și nici  nu a băut sau fumat, fapt ce ne face să reflectăm la motivele pentru care fae acest lucru.

Romanul lui Nick McDonell ne deschide un pasaj către o altă față a New York-ului, ne arată partea urâtă a Manhattan-ului sau mai bine zis, a locuitorilor săi, a copiilor de bani gata plictisiți până în punctul în care nu le mai pasă despre ceea  ce le aduce ziua de mâine, câți bani aruncă pe micile lor distracții sau ce dau în schimbul droguilor. Un Manhattan în care nimic nu mai e sacru, nici prețios, nimic nu mai merită respectat. Citind cartea vei avea impresia că ai în față o fotografie frumoasă a New York-ului ce se degradează cu fiecare pagină. Îi vei afla secretele, vei fi plimbat chiar și prin Harlem, vei juca baschet cu tipi dubioși, vei asista la crime și orice ai face nu vei putea schimba cursul lucrurilor, la fel ca în viața reală.

DSC07039  În condițiile în care citind ai impresia că deja le-ai văzut cu ochii minții pe toate și mai rău nu poate fi, petrecerea de Anul Nou este guvernată de neașteptat și acte duse la extrem. Ea reprezintă momentul cheie al romanului, cea care taie cursul ”firesc” al întâmplărilor și care marchează viața lui Mike.

Doisprezece este un roman al exceselor, al mirajului și al renașterii. La final vei fi mai mult decât mulțumit cu cine ești și te vei gândi de doisprezece ori înainte să îți dorești ca viața ta să fie ca a altcuiva.

Citat preferat:„ - Am putea, vă rog, să păstrăm un moment de reculegere, continuă Teddy, devenind dintr-odată solemn, pentru cei care au murit. Iar acum, putem păstra, vă rog, încă unul, pentru cei care i-au ucis. ”

Notă: 5/5

Cartea o găsiți aici.

32 de comentarii:

  1. Foarte interesanta recenzia si pe baza a ceea ce ai spus consider ca este o carte care merita citita.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cartea cu siguranta merita citita dar mai importanta este determinarea ta de a schimba ceva.O voi cumpara cu placere :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Imprumut-o si colegei tale, fa o fapta buna:D

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesanta recenzie si foarte interesat subiectul cartii. Felicitari si spor la plantat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Suna super bine. Neaparat trebuie sa o citesc, mai ales ca o am deja in biblioteca :D

    RăspundețiȘtergere
  6. iti urez mult spor la copacit si ..ne mai vedem , am dat like fb !

    RăspundețiȘtergere
  7. Din recenzia ta am inteles ca aceasta carte nu prea face parte din preferintele mele in materie de lectura. Oricum, ai scris foarte frumos :)
    Bafta la starns comentarii!

    RăspundețiȘtergere
  8. Desi nu tocmai genul meu de carte, ar fi o schimbare interesanta. Recenzia ta mi-a starnit interesul si cred ca i-as da o sansa. :)
    Zi cu soare!

    RăspundețiȘtergere
  9. foarte faina recenzia. am pus si eu ochii pe cartea asta si as vrea sa imi gasesc timp sa o citesc, mai ales ca acum m-ai facut si mai curios.

    RăspundețiȘtergere
  10. Spor la copacei si felicitari pentru alegerea facuta, pare o carte foarte interesanta! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Felicitari pentru recenzie, ai fost concisa si convingatoare, cat sa faci cititorul curios de evolutia actiunii!

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna recenzia, dar am cautat-o pe cea de la NONO si nu am gasit-o, daca poti si ai timp, imi lasi un link sprea acea recenzie? Mersi :*

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu am recenzie la NONO, dupa cum am spus am vrut sa o iau, dar am sfarsit prin a lua alta carte in locul ei. :*

    RăspundețiȘtergere
  14. frumoasa recenzia ta, mi-a trezit interesul pentru carte :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Am citit-o si eu, mi s-a parut un pic simplista, mi-ar fi placut ca personajele sa fie un pic mai dezvoltate, dar a fost o lectura usoara, cu final surprinzator.

    RăspundețiȘtergere
  16. Mi-a placut mult finalul recenziei :) "te vei gândi de doisprezece ori înainte să îți dorești ca viața ta să fie ca a altcuiva"

    RăspundețiȘtergere
  17. tare interesantă cartea... chiar am să o citesc :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Recenzia e scrisa foarte misto! Felicitari! Chiar mi-a facut placere sa o citesc si m-ai facut curios :) Spor la copacei!

    RăspundețiȘtergere
  19. Mulțumesc frumos! Sper să reușesc să plantez cât mai mulți!

    RăspundețiȘtergere
  20. Merci! Acum am vazut ca intrase la spam comentariul tau. S-a rezolvat! :*

    RăspundețiȘtergere
  21. Felicitari pentru recenzie. Este una dintre cele mai faine pe care le-am citit in campanie:)!

    RăspundețiȘtergere