marți, 20 august 2013

V.

Love
- Ce e fericirea?

El, aprinzâdu-și o țigară, o privi cu coada ochiului și apoi zâmbi:

- Fericirea? Fericirea nu poate fi exprimată nici în cuvinte nici în gesturi. Fericirea e o amăgire, nu există! Uite câți filosofi i-au infirmat existența, câți nu au numit-o un fals sentiment.
Noi nu suntem capabili să simțim fericirea, noi trăim în iluzii și le facem realitatea noastră.

Cu un surâs, V., se ridică din pat și se așeză în fața oglinzii, încât să îl poată vedea. 
El stătea întins pe pat, fumând liniștit, cu eternul lui zâmbet de om care știa multe, pe față.

- Și cine sunt acești mari filosofi? cine le-a dat lor dreptul să infirme sentimentele oamenilor? Cine ești tu și cine sunt eu să îi spunem altcuiva că nu e fericit?
Te înșeli, dragul meu! Fericirea există și știi de ce? Pentru că oamenii s-au născut din ea, se hrănesc cu ea și vor muri din cauza ei!
Mulți se nasc căutând-o și realizează prea târziu de câte ori,în viața lor mizeră, au atins-o, au simțit-o, dar n-au știu ce e, așa că au aruncat-o cât-colo ca pe o cârpă folosită. 
Mulți sunt fericiți toată viața, dar păstrează fericirea doar pentru ei, transformând-o în egoism.
Și apoi suntem noi, cei care o punem la îndoială de câte ori avem ocazia. Cei care suntem prea sceptici să o acceptăm, cei care se nefericesc pentru că le e teamă de ea.
Dar eu cred în oameni și în puterea lor de a fi fericiți. Știu că sunt mulți cei care merg braț la braț cu ea și nu-i contestă fidelitatea. Știu că sunt mulți cei care nici nu se obosesc să-i dea vreun nume. Sunt mulți cei care o au, o împart și atât.

Țigara se stinse, iar el privea cu gura întredeschisă făptura din oglindă. Cu luminițe în ochi, netezindu-și ușor părul, zâmbind când ochii ei îi întâlneau pe ai lui.

- Știi? Când te privesc...am impresia că fericirea e o persoană. Tu, V.!
Ia spune-mi? Tu ești Fericirea?

- Oh, nici pe departe...Eu, eu sunt încă un filosof, iar gândurile mele se vor pierde în lumea asta mare, cât ai clipi. 
Așa că hai să închidem ochii și să visăm la fericire, și să-i lăsăm pe alții să o ateste si s-o conteste.
Vreau doar să simt...Nu contează ce nume are.

Un comentariu:

  1. Fericirea exista in 7 miliarde de feluri. Niciun om nu poate fi fericit la fel sau nu se poate simti nefericit la fel ca ceilalti. Multi se lauda cu ea, prea multi se plang ca nu au parte.
    Fericirea e o notiune relativa, mult prea cautata si dorita. Si poate cand o atingem, tot in goana dupa ea, nici nu realizam acest lucru...

    RăspundețiȘtergere