duminică, 15 iulie 2012

Spulberă-mă (Atingerea lui Juliette, vol. 1)-Recenzie


"„NU MĂ POŢI ATINGE”,
îi şoptesc.

MINT,
e ceea ce nu-i spun.

EL MĂ POATE ATINGE,
e ceea ce n-o să-i spun niciodată.

TE ROG, ATINGE-MĂ,
e ceea ce vreau să-i spun.

Dar când oamenii mă ating, se întâmplă anumite lucruri.

Lucruri ciudate.

Lucruri rele.

LUCRURI FATALE.

Nimeni nu ştie de ce atingerea lui Juliette e fatală, dar Restauraţia şi-a făcut planuri legate de ea. Planuri de a o folosi ca pe o armă.
Însă Juliette are propriile ei planuri.
După o viaţă lipsită de libertate, ea descoperă în sfârşit forţa de a se răzvrăti pentru prima oară şi de a-şi găsi un viitor alături de cel pe care crezuse că-l pierduse pentru totdeauna."

(Descriere-Leda)


 Am terminat de citit  prima carte din lista verii( afișată în dreapta blogului), iar după cum deja v-ați dat seama este vorba de Spulberă-mă, primul volum din Atingerea lui Juliette de Tahereh Mafi.


Mai întâi de toate vreau să confirm zvonurile cum că este o carte pe care nu o poți lăsa din mână, am pățit-o și eu, iar finalul a fost atât de surpinzător încât abia aștept următorul volum, știe cineva când apare?:D


Juliette este o tânără obișnuită cu disprețul și  care nu se poate hotărî între a se răzvrăti sau a lăsa soarta să își facă treaba,să o facă să dispară. Ea are un fel de anomalie care îi face pielea letală altor oameni, motivul principal pentru care este marginalizată și pentru care până și părinții ei o urăsc și o trimit într-un sanatoriu departe de oamenii pe care îi poate răni, involuntar.


Totul se schimbă radical când ea întâlnește un băiat, pe Adam, aparent singurul care o poate atinge fără ca durerea să îl ucidă, acesta este un soldat al Restaurației,  forța care conduce lumea din care Juliette face parte și pentru care aceasta nu reprezintă decât o armă, un instrument de tortură, menit să producă durere și să tortureze, însă Adam este de altă părere.


Iubirea  o să îi pună în situații extrem de periculoase și viața lor va fi mereu  în primejdie, mereu la un pas de moarte, mereu puși să aleagă între viață și sentimente, între a fi de partea celor răi, dar în ”siguranță” sau de partea celor buni amenințați la tot pasul.


Povestea este una extrem de reușită, captivantă și înduioșătoare, iar stilul este cu totul diferit de ceea ce am citit până acum, mai ales cuvintele tăiate.


Cu siguranță merită atenția voastră!


Nota:5/5.


Un comentariu: