duminică, 20 mai 2012

Omul de la capatul firului- Rodica Ojog-Brasoveanu

Bunaa!
Nu stiu daca am mai spus asta, dar pe locul doi in topul scriitorilor mei preferati (dupa Sir Arthur Conan Doyle) se afla Rodica Ojog-Brasoveanu, o adevarata artista in ceea ce priveste literatura de suspans.
In weekend mi-a picat in mana o carte scrisa de ea si anume "Omul de la capatul firului". O carte excelenta, daca ma intrebati pe mine, unde am intalnit un alt personaj al operelor doamnei Brasoveanu, Minerva Tutovan, fosta profesoara de matematica, de o perspicacitate ce ne aminteste de legendarul Sherlock Holmes;care impreuna cu fostul ei elev, Dobrescu(pe care simpla prezenta a profesoarei il inspaimanta, fiind urmarit de regimul strict la care a fost supus la orele de matematica),reuseste sa dea peste o poveste foarte incalcita, plina de disimulari si pericol.
Nu pot sa nu remarc o similaritate intre felul in care scriu cei doi (Sir Arthur C.D. si Rodica O.), dar se poate sa fie doar o banala coincidenta.
Asa, dupa cum spuneam, in aceasta poveste avem de-a face cu o minte extrem de ingenioasa, care se afla in spatele unei aparente retele de traficanti de diplome false(in special diplome de ingineri) si de un lant de crime. Marea dilema a maiorului de militie Tutovan,in afara de identitatea criminalului, este modul in care acesta este mereu cu un pas inaintea ei, amanunt ce o ajuta in final sa il captureze, sincer si eu am fost uimita de identitatea sa, mi-am dat seama abia cu 2-3 pagini inainte ca dezvaluirea sa fie facuta(spre deosebire de alte romane sau nuvele cand ghiceam de la inceput cine in spatele tuturor "afacerilor").
Asadar, daca aveti ocazia sa cititi ceva scris de acesta distinsa doamna a literaturii romanesti eu va sfatuiesc sa nu ezitati, merita pana la ultimul cuvant!
xoxo Ad.

4 comentarii:

  1. Pacat ca scriitori nostri nu sunt apreciati la adevarata lor valoare, mai ales de propriul popor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa e, sunt o gramada care ar merita mult mai mult decat sa le fie uitate cartile pe un raft prafuit.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt un mare fan a lui Ojog-Brasoveanu (in afara de romanele intorice care nu m-au cam atras). "Omul de la capatul firulu" m-a surprins prin povestea alambicata si pistele false, prin ingeniozitatea scriitoarei. Romanul merita citit, insa nu e una din operele ei de capatai.

    RăspundețiȘtergere
  4. Prima carte citita de la ea a fost Moartea semneaza indescifrabil, de acolo am inceput sa citesc tot ce am prins, scris de ea si continua sa ma surprinda.

    RăspundețiȘtergere